top of page

Jobbsøknader som terapi!

  • Forfatterens bilde: Fabiola Torp
    Fabiola Torp
  • 15. mai 2023
  • 2 min lesing

Oppdatert: 6. aug. 2023

Jobbsøknader som terapi!


Jeg har hatt min første uke som #arbeidssøker og er godt i gang med det som følger med denne prosessen som for eksempel å skrive #jobbsøknader. Og nå tenker jeg at å skrive jobbsøknader burde være en regelmessig praksis. Det er så lett å overse alt bra vi gjør hver eneste dag på jobb, hvor mye vi bidrar og alt vi produserer. For meg har det vært en selvtillit boost muligheten å fremheve alt om meg som ikke kommer frem i en vanlig CV. Det å selge seg selv er en kunst og å skrive søknader har vært terapeutisk etter en lang periode hvor min kreativitet holdt på å visne og jeg nesten mistet meg selv på veien.


Så hva har jeg funnet ut om meg?


💞 Jeg er #relasjonell av natur. Min livserfaring har gitt meg en trygghet for å tørre å gå tett på folk, jeg takler det ubehagelig mellom mennesker, er empatisk og kommuniserer effektiv slik at andre kan kjenne at de blir forstått.


⚖️ Jeg er opptatt av rettferdighet, #mangfold og #integrering. Som bikulturell har jeg en lang erfaring på hva det betyr å ikke høre til noen sted og den viktig rolle et samfunn har for at man kan finne sin plass her i verden. Dette var en av de grunnene på hvorfor jeg valgte å skrive min bacheloroppgave om integrering av mindreåring flyktninger. Senere har jeg også kjempet mot et skolesystem for at mitt barn med ADHD skal få en trygg hverdag og i min siste stilling er jeg også stolt over at jeg klarte å integrere engelsktalende arbeidstakere for første gang i organisasjonen.


🤹Jeg er handlekraftig og løsningsfokusert. Logistikk og planlegging er min sterke side, jeg elsker å løse store “puslespill”, er uredd og klarer alltid å finne en god løsning. Å huske tilbake da jeg koordinerte store prosjekter som snuhavnoperasjoner hvor 5000 passasjerer med baggasje skulle gå fra cruise til fly og omvendt, samt mange tusen skulle på bytur er bare en fryd å huske på. Massivt opplegg, stressende, men veldig veldig tilfredstillende med resultatene.


💻 Digital innfødt er jeg også. Jeg ser teknologi og digitale verktøy som en hobby og bruker dem like mye på jobb som i fritid. Stor trives med å lære nye digitale verktøy, liker å lage innhold på SoMe kanaler og elsker å utforske nye teknologiske løsninger. Sist nevnt har ført at akkurat nå driver jeg å sertifisere meg som UX- designer. Selv om jeg er overkommelig opptatt av teknologi er jeg også veldig opptatt av #digital hygiene og samspillet #teknologi og mental helse har.



Så det var litt om meg, hva hadde det stått på din jobbsøknad om deg i dag?

 
 
 

Siste innlegg

Se alle
En dråpe

Det finnes alltid en dråpe. En siste, liten hendelse som for andre ikke ser dramatisk ut, men som treffer et beger som allerede står helt fullt. En setning. En melding. Et blikk. En kommentar du ikke

 
 
 
Que bonita se pone la vida

Qué bonita se pone la vida cuandoel peso de ella es un presente sentir de calma. Qué bonita se pone la vida cuando el cafécaliente de la mañana entre mis manosse siente como un abrazo temprano. Qué bo

 
 
 
Vi ser deg…først når du er borte.

Hvil i fred, mitt kjære barn! Du orket ikke mer. Og vi, mamma og pappa, vi var utmattet.Vi bar deg så langt vi kunne, men veien ble smalere og smalere, og til slutt forsvant lyset for deg. Du orket ik

 
 
 

Kommentarer


© 2026 by Fabiola Torp

bottom of page