Parenting Team Building
- Fabiola Torp
- 12. nov. 2021
- 2 min lesing
Oppdatert: 15. feb. 2022

Å dyrke parforholdet mitt har alltid vært en viktig del av mitt ekteskap. Siden vi fikk barn har jeg hatt den teorien at for at vi skal overleve som småbarnsfamilie er vi nødt til å passe på oss selv først og fremst, men nest viktigst å ta vare på vi som par.
«Parenting Team Building» har vi kalt disse små pauser i hverdagen hvor vi kan konsentrere på oss selv som par. Sist gang vi hadde en sånn liten tur var i 2018, og jeg tror at når man vet at det er ingen mulighet så tenker man ikke så mye over det. Men det har blitt sårt savnet!
Mye mer av det romantiske bilde og delen av opplegget, er den mulighet til å nyte tiden sammen. Stå opp i vårt tempo, ligge i senga lenge, se ut av vinduet, starte dagen i slow motion. Slippe å lage frokost og gå gjennom demokratiske avgjørelser på hva vi skal ha til frokost. Sist, men ikke minst spise i rolig omgivelser. Ingen krangling, nyte maten, fullføre en samtale uten avbrytelser.
Jeg vet ikke hvordan det er i andre hus, men hjemme hos oss er det slik at våre barn har en slags radar inni seg mot å la foreldrene snakke sammen. Det er sånn at huset kan være helt stille, alle driver med sine ting, men når mannen min og jeg skal begynne å snakke sammen om hva som helst så kommer barna, eller ringer, eller roper at de trenger hjelp til noe. Usikker om denne innstilling har alle barn med seg eller bare mine, men når det er sånn så muligheten for å snakke sammen uten å stoppe og si «nå må du vente litt fordi jeg snakker med pappa» er verdifull.
En annen ting vi stor trives med når vi drar på parenting team building er å dyrke hobbyen vår. Det er en glede i kroppen vi får når vi kan spasere med kamera rundt halsen. Ta oss tiden til å se rundt oss, tenke, observere, komponere og knipse bilder.
Denne gangen dro vi til et Boutique Hotell i Alicante, Finca el Tossal. Et lite boutique hotell en time unna Alicante flyplass. Dagene her var magisk og jeg trenger ikke å si mer fordi bildene kan snakke for deg. Oh! Jo! Maten er helt nydelig også!























Kommentarer